feed RSS
Aboneaza-te la RSS

fii la curent cu noutatile

Ponturi pentru un copywriter junior

Postat in categoria Copywriting de catre Andrei pe data de Sep 2,2008

Sunt sigur ca multi dintre cei implicati activ in online stiu ca un text pentru WEB difera de acelasi text scris pentru presa scrisa, dintr-o varietate de motive (acestea le vom discuta insa intr-un articol ulterior).

Cu toate acestea, uitandu-ma peste o seama de site-uri mari din Romania, se pare ca nu prea multi cunosc si aplica regulile elementare ale scrierii pentru WEB. De aceea voi include in acest post o mica lista de ponturi care vort ajuta un copywriter incepator sa isi imbunatateasca textele destinate online-ului. Domeniul copywriting-ului este unul complex, ceea ce urmeaza adresandu-se in special celor care isi propun sa scrie texte cu un rol precis: acela de a vinde.

  • inainte de a incepe scrierea unui text, incearca sa faci o lista a ideilor principale pe care le vei atinge. Acestea le vei folosi in text apoi ca Titlu si subtitluri.
  • studiaza produsele concurente si fa o lista de atuuri si dezavantaje ale acestora, pentru a putea formula un rationament care sa ofere utlizatorului ceea ce vrea sa stie: ce ofera serviciul tau fata de al concurentei si ce dezavantaje nu are serviciul tau, dar concurenta le are.
  • daca produsul tau a fost deja cumparat de un numar mare de oameni, spune acest lucru si viitorilor potentiali clienti. Si plaseaza aceste informatii intr-un loc cat mai vizibil, de preferat in apropierea butonului care genereaza cumpararea (add to cart – adauga in cos).
  • studiaza competitia si observa ce formule de atragere a atentiei vizitatorului folosesc. Alcatuieste o lista cu astfel de formule pentru a putea sa le folosesti si tu int extele tale, aducandu-le imbunatatiri, desigur.
  • incurajeaza cumpratorii sa ofere feedback si foloseste textele primite in paginile de vanzare ale produselor. O parere a unui vizitator, alaturi de o poza a sa, pot face minuni. Ai grija, nu accepta doar comentariile pozitive ci pe toate, pentru ca altfel utilizatorul ar putea crede ca acestea nu provin de la cumparatori reali.
  • foloseste cu atentie subtitlurile din lista amintita mai sus si optiunile de formatare a textului pentru a oferi vizitatorului un text usor de citit si interesant, care sa nu il plictiseasca. Pentru ca, in momentul in care vizitatorul a fost plictisit (si acest lucru se intampla foarte rapid), el va parasi pagina fara a fi cumparat si va fi pierdut.
  • primul paragraf dintr-un text are un rol vital in starnirea atentiei si interesului vizitatorului. Daca acesta, dupa scanarea primului paragraf, nu a fost atras, atunci el va parasi pagina aproape intotdeauna.

Lista poate continua desigur la nesfarsit, intotdeauna existand practici diverse care pot duce la imbunatatirea textelor WEB scrise de un copywriter. Daca aveti idei sau completari, nu ezitati sa le postati.

Posturi asemanatoare din blog

  • Nu am gasit posturi asemanatoare
  • Nici un comentariu pana acum la "Ponturi pentru un copywriter junior"
  • introdu un comentariu

    Nume: (Obligatoriu)

    EMail: (Obligatoriu)

    Site:

    Comentariu: