feed RSS
Aboneaza-te la RSS

fii la curent cu noutatile

Analiza, statistici si studii usability

Pe langa oferirea unor solutii WEB complete si organizarea diverselor campanii de marketing online, Webomedia se mai ocupa de un alt punct important al prezentei online: vizitatorul.

De ce ar trebui sa va pese dumneavoastra de vizitator? Pentru ca fara el, afacerea dumneavoastra online nu ar exista. Facand o analogie cu lumea off-line, puteti sa il considerati ca un vizitator si potential client care tocmai a intrat in magazinul dumneavoastra. Vreti ca el sa aiba o sedere cat mai placuta, sa gaseasca cu usurinta ceea ce cauta, sa ii convina ceea ce a gasit si sa poata cumpara cu usurinta. In plus, vreti sa ramana cu o impresie placuta si sa va recomande si prietenilor lui.

Vizitatorul - cheia succesului online
Vizitatorul, stapanul nostru

La fel stau lucrurile si in online, doar ca magazinul si prezenta vizitatorului sunt virtuale. Dar cele enuntate mai sus se respecta. Si pentru ca si site-ul dumneavoastra sa se poate ridica la inaltimea asteptarilor, noi va venim in ajutor.

Web Usability si studii ale comportamentului vizitatorului

Nu putem da o definitie exacta a termenului "Web usability", insa pe scurt, el inseamna optimizarea unui site web astfel incat vizitatorii sa poata obtine rezultatele asteptate de la acel site, intr-un mod cat mai simplu si eficient posibil. Astfel, pentru un magazin, rezultatul ar fi cumpararea, pentru o revista online ar fi citirea articolelor, pentru un site de jocuri ar fi jucarea a cator mai multe jocuri, etc.

Aaaa... asta numesti tu simplu?
Asta ti se pare tie simplu? (poza: Kirill Zdorov)

Asadar, noi vedem si analizam cum se comporta vizitatorii pe site-ul dumneavoastra si venim cu sfaturi pentru a le imbunatati sederea si experienta. Exista principii de baza pe care vi le vom recomanda, dar si diverse imbuntatiri valabile pentru fiecare site in parte. Pe scurt, iata ce va oferim:

  • analiza sistemului de navigare (meniuri, cautare, breadcrumbs, filtre, etc)
  • analiza design-ului si a plasamentului diverselor boxuri in site, a structurii site-ului, etc
  • analiza timpului de incarcare a diverselor tipuri de pagini din site
  • analiza compatibilitatii site-ului cu cele mai folosite browsere
  • analiza problemelor de accesibilitate, utilizare, potentialelor erori de orice tip, etc
  • analiza comportamentului utilizatorului pe fiecare pagina importanta in parte
  • analiza procesului de inregistrare si logare
  • analiza tipului de continut si a modului in care sunt respectate regulile de scriere a continutului online
  • sondaje, studii de caz, focus group-uri, etc

Pentru magazine online avem in plus:

  • analiza procesului de cumparare
  • analiza usurintei in aflarea datelor de contact, modalitatilor de plata, livrare, etc
  • analiza plasamentului elementelor specifice unui magazin online
  • analiza procesului de adaugare in cos a diverselor produse
  • analiza procesului de cumparare/checkout
  • studii si sondaje privind perceptia magazinului despre clienti

Studiile de usability nu sunt povesti sau baliverne, sunt pur si simplu o analiza minutioasa a comportamentului utilizatorilor pe site-uri, analiza in urma careia se obtine o serie de rezultate statistice concludente.

Astfel, veti afla cum percep vizitatorii site-urile dumneavoastra, de ce nu fac exact ceea ce doriti dumneavoastra sa faca, ce probleme si dificultati intampina si, cel mai important, veti primi sfaturi pentru imbunatatirea serviciilor si eliminarea acestor neajunsuri.

In plus, toate cele enumerate mai sus pot fi aplicate pentru site-urile noi din stadiul de proiect. Astfel, nu va mai trebui sa reparam, ci vom construi de la inceput o solutie solida si viabila

Statistici si analiza statisticilor

Majoritatea site-urilor au o modalitate de a vedea statisticile lor de trafic. Exista o multime de programe si scripturi care ajuta la obtinerea acestor statistici, unele gratuite, ca Google Analytics sau romanescul Trafic.ro , altele care necesita taxe de folosire foare mari, ca Omniture. Intr-un final, toate ofera, intr-un mod mai simplist sau mai complex, un singur lucru: numere.

Analiza statisticilor - un factor crucialPentru succesul unui site web , este foarte important ca aceste numere sa poata fi interpretate corect. Este nevoie ca cineva sa stie ce inseamna acele numere, ce inseamna evolutia lor in timp si ce impact au aceste numere asupra site-ului. De ce? Deoarece o interpretare corecta va poate da informatii valoroase despre calitatea serviciilor oferite de site si despre comportamentului vizitatorului acestui site.

Astfel, analiza statisticilor este o componenta de baza in succesul unui site web. Exista o multime de factori si indicatori importanti, o multime de metode de segmentare a traficului pe diverse arii de interes si o multime de strategii pentru a afla date importante, care va pot ajuta in imbuntatirea serviciilor oferite de site.

Cateva exemple destul de interesante ar fi urmatoarele:

  • cati vizitatori unici, fideli sau ocazionali, are site-ul dumneavoastra, cate afisari fac ei, cat timp petrec pe site, etc
  • de unde vin utilizatorii dumneavoastra si unde ajung
  • care sunt cele mai vizualizate pagini ale site-ului si de ce
  • de unde ies cei mai multi utilzatori de pe site si de ce
  • cati utilizatori folosesc cautarea interna in site si ce cauta ei. Gasesc ei ceea ce cauta sau nu?
  • cati utilziatori reusesc sa ajunga la rezultatul asteptat de la ei si cum
  • cati utilizatori se aboneaza la newsletter sau RSS si din ce pagini o fac
  • cati dintre cei ce viziteaza anumite sectiuni din site viziteaza si altele si ce anume
  • cum reactioneaza vizitatorii veniti din diverse medii la anumite elemente din site si de ce
  • multe multe altele

In general, statisticile web va pot raspunde la orice intrebare, atunci cand sunt folosite tool-urile potrivite, sunt setate cum trebuie si exista cineva care se pricepe sa interpreteze aceste rezultate. Iar aici venim noi in ajutor, fiind cei care va pot oferi informatiile necesare. Puteti veni dumneavoastra cu intrebarile, sau putem veni noi cu raspunsuri in urma unei analize amanuntite a site-urilor.

Scopul acestor analize si studii?

Am repetat pe parcursul acestei pagini care este obiectivul nostru: multumirea vizitatorului si asigurarea ca site-ul dumneavoastra este capabil sa ii ofere acestuia ceea ce cauta. De ce? Pentru a reusi sa il convingeti sa faca ceea ce vreti dumneavoastra: sa cumpere, sa citeasca, sa se aboneze, sa se joace, sa scrie, sa vada filme sau orice altceva. Asadar, multumirea vizitatorului se tratuce in multumirea dumneavoastra.

In final, daca aveti nevoie de ajutorul nostru pentru a va imbunatati site-urile, nu trebuie decat sa ne contactati pentru a ne intalni si a ne spune cum va putem fi de folos.