feed RSS
Aboneaza-te la RSS

fii la curent cu noutatile

Stadiul pietei in procesul de marketing

Postat in categoria Marketing de catre Andrei pe data de Sep 2,2008

Succesul sau insuccesul unei campanii de marketing depinde de foarte multi factori premergatori lansarii campaniei pe piata. Vom incerca sa tratam aici un numar al acestora si vom incepe cu unul important, ce tine de analiza in prealabil a pietei pentru care vrem sa lansam campania de promovare: stadiul pietei.

Fara a ne lungi, o piata se poate afla in 3 stadii diferite, in functie de care abordarea stategiei de marketing difera:

  1. piata in faza incipienta (produs/serviciu nou) – produsul este absolut nou si nimeni nu stie de el. De aceea accentul campaniei se va pune pe explicarea a cea ce este acest produs, ce face si la ce poate ajuta clientul. Scopul campaniei este de a face pontentialul client, care nu stia despre existenta produslui si nu l-a vazut nicidoata, sa poata intelege despre ce e vorba si sa vrea sa il cumpere cat mai rapid. (exemplu: o campanie de promovare a unui nou tip de asigurare)
  2. piata in a doua faza (produs mediu cunoscut) – acum exista o seama de potentiali clienti care nu au auzit despre produs si altii care il cunosc deja. Pentru a ii atrage pe cei din prima categorie, campania trebuie sa descrie in continuare produsul si rolul sau, iar pentru a ii atrage pe cei din cea de a doua, trebuie sa sublinieze in special avantajele pe care le ofera acest produs sau serviciu comparativ cu cele ale concurentei. Gasirea unui format care sa impace ambele categorii de potentiali clienti este adesea dificila si reprezinta cheia succesului campaniei. (exemplu: o campanie de promovare a masinilor electrice)
  3. piata in faza a treia (produs arhi cunoscut) – in aceasta faza toata lumea stie despre ce produs e vorba asa ca nu este necesar sa puneti accent pe descriere, functionalitate, etc. In schimb acum comeptitia este acerba, exista multe produse care concureaza pe aceeaasi nisa si succesul campaniei va depinde de modul in care veti reusi sa evidentiati ce ofera in plus produsul vostru fata de celelalte. (exemplu: o campanie de promovare a telefoniei mobile)

Stabilirea stadiului in care se afla piata pe care o targeteaza campania dumneavoastra de marketing este un criteriu crucial in stabilirea succesului ei, asa cum ziceam si la inceput. De aceea acest mic pas nu trebuie niciodata omis din cadrul procesului pregatitor al unei campanii de promovare.

Posturi asemanatoare din blog

  • Nu am gasit posturi asemanatoare
  • Nici un comentariu pana acum la "Stadiul pietei in procesul de marketing"
  • introdu un comentariu

    Nume: (Obligatoriu)

    EMail: (Obligatoriu)

    Site:

    Comentariu: